Icon Contrast 1 Icon Contrast 2 Icon Contrast 3 Icon Contrast 4
UONET+ Ministerstwo Edukacji i Nauki Kuratorioum Oświaty w Krakowie Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Centralna Komisja Egzaminacyjna Biuletyn Informacji Publicznej
Z wizytą w Parlamencie Europejskim

W dniach 8 - 12 kwietnia siedmioosobowa grupa młodzieży ze Szkoły Podstawowej w Sękowej wraz z opiekunami udała się na wycieczkę do Brukseli.

W pierwszym dniu wyjazdu zwiedziliśmy Atomium - monumentalny model kryształu żelaza, powiększony 165 miliardów razy, który został zbudowany z okazji Wystawy Światowej w Brukseli w 1958 jako symbol ówczesnych naukowych oraz technicznych osiągnięć „wieku atomu”. Wizyta wewnątrz tej okazałej budowli dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń.

Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie miasta z przewodnikiem, który zakończyliśmy wizytą w muzeum samochodów. ​To niezwykłe muzeum  otwarto  w 1986 roku. Kolekcja składająca się z około 300 egzemplarzy aut z różnych okresów prezentuje historię motoryzacji.

W ostatnim dniu wycieczki udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego. Z balkonu Sali Obrad mogliśmy na żywo obejrzeć pracę parlamentarzystów. Mieliśmy również okazję spotkać się z europosłem Patrykiem Jaki, który po krótce opowiedział nam o swojej pracy. W tym dniu zwiedziliśmy również Parlamentarium - największe w Europie parlamentarne centrum dla zwiedzających oraz Dom Historii Europejskiej, w którym  udaliśmy się w podróż śladami historii Europy.

Wyjazd do Brukseli dostarczył nam niezapomnianych wrażeń. Odbył się w ramach projektu  Erasmus plus „ Europejska młodzież w Gorlicach”, którego koordynatorem jest Stowarzyszenie Kulturalno – Oświatowe Wsi Dominikowice.