Kończy się kolejny etap realizacji projektu „Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce II”. Nowa grupa młodzieży naszej szkoły wyposażona w wiedzę na temat własnych zasobów, świata zawodów i rynku pracy rusza w dalszą podróż edukacyjno - zawodową. Uczniowie Gimnazjum przez dwa lata, a uczniowie Szkoły Podstawowej przez rok uczestniczyli w zajęciach warsztatowych oraz indywidualnych konsultacjach z doradcą zawodowym w ramach działalności Szkolnego Punktu Informacji i Kariery.
Tematyka realizowana podczas zajęć warsztatowych w głównej mierze obejmowała zagadnienia związane z poznaniem cech własnej osobowości, własnych zasobów edukacyjno – zawodowych: uzdolnień, zainteresowań i kompetencji oraz wartości wyznawanych przez każdą osobę. Tematy te realizowano z wykorzystaniem przygotowanych scenariuszy zajęć, prezentacji multimedialnych oraz narzędzi diagnostycznych. Drugi blok tematyczny poruszany na zajęciach warsztatowych w tym okresie obejmował zagadnienia zawodoznawcze związane z wyborem zawodu i dalszego kierunku kształcenia. Uczestnicy zajęć poznali pojęcie zawodu i składających się na niego kwalifikacji zawodowych oraz system kształcenia zawodowego w Polsce. W trakcie zajęć uczniowie zapoznali się z zagadnieniem kompetencji kluczowych i ich znaczeniem w procesie ubiegania się o pracę. Uczniowie uczestniczący w zajęciach warsztatowych uzyskali również informację na temat rynku pracy, zależności pracownika i pracodawcy, form zatrudnienia. Nabyli również umiejętność sporządzenia dokumentów aplikacyjnych oraz dowiedzieli się w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. W ramach indywidualnych konsultacji z doradcą zawodowym sporządzili Indywidualny Plan Działania, w którym zawarli wiedzę na temat własnych zasobów, swoich mocnych stron oraz tych, które wymagają doskonalenia, swoich oczekiwań i planów dotyczących dalszej edukacji i przyszłej pracy zawodowej. Pracując nad IPD uczniowie szczegółowo zapoznali się ze specyfiką wybranych przez siebie zawodów uzupełniając wiedzę dzięki przewodnikom po zawodach, będących w zasobach SPINKI.
Przeprowadzone zajęcia warsztatowe oraz konsultacje indywidualne dostarczyły uczniom wiedzy o sobie, świecie pracy, zawodów. Uświadomiły potrzebę bycia mobilnym, ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji. Zgodnie ze standardami działań Szkolnego Punktu Informacji i Kariery wszystkie zajęcia prowadzone były w oparciu o program oraz materiały przygotowane przez Partnera – Centrum Psychologii i Pedagogiki Politechniki Krakowskiej. Różnorodność zastosowanych form i metod pracy oraz narzędzi dydaktycznych wpłynęła na atrakcyjność zajęć.
Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2018/2019