Icon Contrast 1 Icon Contrast 2 Icon Contrast 3 Icon Contrast 4
UONET+ Ministerstwo Edukacji i Nauki Kuratorioum Oświaty w Krakowie Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Centralna Komisja Egzaminacyjna Biuletyn Informacji Publicznej
Podsumowanie roku szkolnego 2017/2018

W jakim zawodzie rozwinę skrzydła? Gdzie mogę się dalej uczyć, rozwijać swoje pasje, zainteresowania i uzdolnienia, zdobyć zawód?

W kończącym się roku szkolnym 2017/2108 uczniowie klas II oraz III gimnazjum uczestniczący w zajęciach warsztatowych i indywidualnych prowadzonych w ramach działalności Szkolnego Punktu Informacji i Kariery szukali odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące przyszłej pracy zawodowej oraz dalszej edukacji.
Zajęcia te realizowane były w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, 10 Oś Priorytetowa Wiedza i Kompetencje, Działanie 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego uczniów.
Podczas zajęć uczniowie poszerzali wiedzę o sobie, odkrywali własną hierarchię wartości, predyspozycje, zainteresowania i uzdolnienia. Dokonali analizy własnych zainteresowań, kompetencji, motywacji do pracy, systemu wartości, typów osobowości zawodowej. Zdobyta wiedza o sobie pozwoliła uczniom dokonać konfrontacji własnych zasobów i oczekiwań ze środowiskiem pracy, wymaganiami w poszczególnych grupach zawodów ze względu na dominujące czynności, cechy psychofizyczne. Zainteresowani aktualnymi potrzebami rynku pracy dokonali wnikliwej analizy Barometru zawodów, wskazując zawody deficytowe i nadwyżkowe. Gromadząc informacje o popularnych zawodach, mieli okazję poznać nazwy profesji dotychczas im nieznanych. Podczas zajęć poświęconych zagadnieniu kreatywności wykonywali ćwiczenia wyzwalające postawę twórczą, aktywną. Wykorzystując metodę SMART, podjęli próbę stawiania sobie celów krótko i długoterminowych. Na podstawie sformułowanych celów podjęli trud opracowania planu kariery, wskazując kolejne etapy podejmowanych działań.
W ramach indywidualnych rozmów doradczych uczniowie, przy wsparciu doradcy zawodowego podjęli próbę opracowania Indywidualnych Planów Działania, które stały się produktem finalnym udziału młodzieży w projekcie. Podczas pracy nad IPD gimnazjaliści dokonali ponownego przeglądu cech swojej osobowości, swoich mocnych stron, szczegółowo zapoznali się ze specyfiką interesujących ich zawodów oraz nakreślili plan dalszej ścieżki kształcenia aby na jej końcu odnaleźć w przyszłości satysfakcję w życiu zawodowym.
Zdobyta  w czasie zajęć warsztatowych i indywidualnych wiedza o sobie z pewnością ułatwi młodzieży podjęcie decyzji edukacyjno - zawodowych.